Μαμά... μάθε με να μαθαίνω!!!
Τα αγαθά «τρόποις» και όχι «κόποις» κτώνται...
Πολλά πράγματα όμως δεν θέλουν μόνο κόπο, αλλά και τρόπο... σε αυτά ανήκει και η κατάκτηση γνώσεων! Έτσι αν τα παιδιά σας δεν μαθαίνουν με τον τρόπο που τους διδάσκετε, τότε πρέπει να αρχίσετε να τα διδάσκετε με τον τρόπο που μαθαίνουν ....
Στη διάρκεια της ζωής μας χρησιμοποιούμε όλες μας τις αισθήσεις για να μάθουμε, ωστόσο φαίνεται ότι προτιμάμε περισσότερο κάποια συγκεκριμένη αίσθηση, αυτή η έμμεση προτίμηση καθορίζει και τον τρόπο που μαθαίνουμε καλύτερα, κοιτάζοντας, ακούγοντας ή κάνοντας κινήσεις. Έτσι αυτό που για ένα παιδί λειτουργεί αποτελεσματικά για κάποιο άλλο δημιουργεί πρόβλημα! Αναγκάζοντας τα παιδιά να ακολουθούν τον ίδιο τρόπο διδασκαλίας, αγνοώντας τους ιδιαίτερους τρόπους μάθησης καθενός, τα αδικούμε. Μιας και κάθε παιδί ολοκληρώνει τους σταθμούς της εξέλιξής του με το δικό του ξεχωριστό τρόπο. Έτσι προκύπτει ότι δεν είναι καθόλου σωστό να συγκρίνουμε ένα παιδί με κάποιο άλλο.
Βοηθήστε το παιδί σας να βρει τον τρόπο μάθησης που του ταιριάζει περισσότερο και δώστε του το κίνητρο για να γίνει ένας αυτοκατευθυνόμενος μαθητής δεν είναι τυχαίο που τα παιδιά διαλέγουν παιχνίδια στον υπολογιστή ή στο play station στα οποία είναι οι κυρίαρχοι του παιχνιδιού μέσα από ένα οπτικοακουστικό και πολλές φορές κινητικό ηλεκτρονικό παιχνίδι.
Αν δαιν θαιλεται τω πεδί σας αβριο να γραφι με των τρώπο που σας περυγράφο ... τότε πρέπει να δραστηριοποιηθείτε:
Η σύγχρονη αντίληψη αναγνωρίζει ίδιες δυνατότητες στα άτομα με δυσκολίες μάθησης και εστιάζεται στην ανάπτυξη εναλλακτικών μεθόδων και προσεγγίσεων μάθησης! Το πρώτο που έχετε να κάνετε είναι να ανακαλύψετε τι τύπος μαθητή είναι το παιδί σας. Οι τρεις πιο συχνά εμφανιζόμενοι τύποι είναι:
1. Ο οπτικός τύπος θυμάται καλύτερα ότι βλέπει, όπως διαγράμματα με απαριθμήσεις, εικόνες και υπογραμμίσεις με χρωματιστά μαρκαδοράκια. Τότε, μην επιμείνετε στο να αποστηθίσει κάποιο μάθημα, αλλά γράψτε περιλήψεις επιλέγοντας τα κύρια σημεία του μαθήματος με δικά σας λόγια ή κάντε σχεδιαγράμματα ομαδοποιώντας τις πληροφορίες που αφορούν το ίδιο θέμα ώστε να αποτυπώνονται σαν εικόνες.
2. Ο ακουστικός θυμάται περισσότερα όταν το μάθημα έχει μορφή διάλεξης και η γνώση του δίνεται προφορικά. Τότε θα ήταν πολύ ωφέλιμο η ανάγνωση να γίνεται δυνατά ώστε να ακούει αυτά που διαβάζει ή απαγγείλετε του εσείς το μάθημα.
3. Ο κιναισθητικός έχει την ανάγκη να κινείται, να νιώθει να αγγίζει. Αυτός ο τύπος θυμάται καλύτερα όταν οι πληροφορίες που του δίνονται συνδεθούν με πρακτικές εφαρμογές γι’ αυτό θα ήταν καλό να του αναφέρετε χειροπιαστά παραδείγματα των εννοιών και των διαδικασιών και πως αυτές εφαρμόζονται στην πράξη. Αυτός ο τύπος μαθητή είναι ο πιο αδικημένος στα παραδοσιακά σχολεία, μιας και η καθήλωση του σε ένα θρανίο τον αποτρέπει από κάθε ενέργεια.
ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΠΩΣ:
·Η τεμπελιά και η αδιαφορία είναι ψυχοδυναμικός μηχανισμός άμυνας του μαθητή όταν πιέζεται πέρα από τα όρια και τις δυνατότητές του.
·Ο αυταρχικός τρόπος αντιμετώπισης τραυματίζει το παιδί. Η κριτική πρέπει να γίνεται με τρόπο θετικό και ενθαρρυντικό.
·Αν το παιδί δεν μπορεί να μάθει με τον τρόπο που διδάσκετε τότε πρέπει να το διδάσκετε με τον τρόπο που μπορεί να μάθει.
Διαβάστε επίσης...
5 κρύσταλλοι που σας προστατεύουν από την αρνητική ενέργεια
Κάθε τύπος έχει μια μοναδική ενεργειακή υπογραφή, σκοπό και ειδικότητα
ΠερισσότεραΚούρες προσώπου εμπνευσμένες από τη φύση
Εκμεταλλευτείτε τα δώρα της φύσης και χαρίστε στο δέρμα σας ευεξία και ενέργεια
Περισσότερα